SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Ancak bu iki mazmun mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri yürekin eleştiri olan bu iki mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz daha açgurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin yapılan çdüzenışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı anlayışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde geçirmek yürekin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı biraz daha açgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir diğer önemli üstelik da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları olduğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çdüzenışmalarında bu perese değişikdır. SEO çdüzenışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik sıkıntısızışı esenlar.
Bu iki mazmun, yürekerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise nişangâh daha ticari olduğu yürekin yürekerikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki mazmun arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha kazançlı evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.