SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri muhtevain nazik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı davranışlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Antrparantez SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek muhtevain yapılan çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı biraz henüz heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Yani SEO muhtevain en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu konum değişikdır. SEO çkırmızıışmaları henüz natürel uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir seyrüsefer dürüstışı esenlar.
Bu dü mazmun, muhtevaerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise uğur henüz ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz kazançlı evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.